maandag 27 februari 2017

Mixed media art kaarten




maakte ik een paar mixed media art kaarten.

Hier een paar voorbeelden die ik maakte met  
stencils van oa Dutch Doobado.














Hieronder even een korte uitleg hoe ik het gedaan heb:

Met de stencils maak je eerst een achtergrond door 
er met een sponsje en stempelinkt overheen te wrijven.
Leuk als je meerdere kleuren gebruikt.





De volgende stap die ik maakte was dat ik 
opnieuw met de stencils erover heen ging 
maar dan met verf. 

Lekker kliederend met je vingers. ;)
Je kan het met verf in een kleur doen, 
maar het geeft ook een leuk effect met Gesso.

Gesso is een wat dikkere verf, waarmee
je er nog wat meer structuur in maakt.




Vervolgens heb ik er nog bij een paar kaarten
stempels toegevoegd.
Je doet dat random en een beetje slordig.

En tot slot een stukje papier met een tekst 
erop stempelen of schrijven. 

De randjes heb ik met stempelinkt bewerkt.
Ook een stukje draad eronder geeft een leuk effect.

Maar je kan ook washi tape of stukje papier eronder plakken 
of diverse glimmende stickertjes van sterren of hartjes ed.




En dan worden ze bijvoorbeeld zo:




De volgorde van de stappen kan je ook veranderen.

Experimenteer er lekker veel mee, 
alles mag, alles is goed!! 



Heel veel plezier met kliederen!! 










liefs


♡KOOLMADE♡









Geen opmerkingen:

Een reactie posten